Dagje/nachtje weg - Reisverslag uit Karjat, India van Petri Ouden - WaarBenJij.nu Dagje/nachtje weg - Reisverslag uit Karjat, India van Petri Ouden - WaarBenJij.nu

Dagje/nachtje weg

Door: Petri

Blijf op de hoogte en volg Petri

13 Mei 2012 | India, Karjat

12 en 13 april 2012

24 uur weg van Umang

Het is alweer even geleden dat ik iets geschreven heb, maar er is hier in de tussentijd niet veel bijzonders gebeurd. Alles gaat zijn gangetje en ik vermaak me hier nog prima met de jongeren en het personeel op Umang. Toch merk ik dat de vele uren ‘werken’ (het voelt niet als werken namelijk) hier zijn tol begint te eisen. M’n lichaam begint wat moe te worden. Daarom is het misschien niet geheel onverstandig om even voor het eerst in 5 weken tijd een break te nemen. De break zal zijn een nachtje weg in een Resort hier 3 km vandaan. S vond het namelijk echt tijd worden dat ik dat ik dat zou gaan doen en misschien is dat ook niet geheel onverstandig, maar diep van binnen wil ik hier helemaal niet weg haha!!
Maar goed uiteindelijk toch besloten dat het goed is om te gaan en even wat tijd voor mezelf te nemen. Op het resort is er namelijk de mogelijkheid om te zwemmen en even lekker te ontspannen.

Rond de klok van 2 uur ben ik vertrokken naar het Resort. N heeft me op zijn motor daarheen gebracht. Eenmaal aangekomen moest ik verschrikkelijk wennen aan de stilte en het niet bij mijn Umang family zijn. Ik wist niet wat ik moest gaan doen, dus ik moest echt mijn weg gaan vinden. Ik ben daarom eerst maar wat foto’s gaan maken, maar goed daar was ik zo mee klaar en hoe kon ik mijn tijd nu verder in gaan vullen. Ik had het eigenlijk na een uurtje al wel weer gezien, mijn gevoel zei wat doe je hier, ga gewoon lekker terug. Maar goed verstandelijk wist ik dat het goed was om hier te zijn en besloot ik om maar even een stukje te gaan wandelen om zo wat van de omgeving te zien. Het is een erg rustige omgeving en ik heb op mijn gemakje gewandeld en wat foto’s gemaakt. Eenmaal terug had ik verwacht dat de tijd wel sneller zou zijn gegaan, maar het was nog steeds vroeg en ik had nog steeds de gedachte dat ik terug wilde. Om mijn gedachte toch echt te verzetten moest ik mezelf bezig zien te houden en besloot ik om nog voor het eten ff te gaan zwemmen, nu die mogelijkheid er dan toch was. Ik moet zeggen dat dat wel heel erg lekker was. Met deze tempraturen ff een lekkere verfrissende duik nemen. Ik heb mezelf dan ook prima vermaakt met baantjes trekken of gewoon ff lekker te dobberen. Na het zwemmen moet ik zeggen dat mijn gedachten nog wel bij Umang waren, maar ik had niet meer het gevoel dat ik terug wilde, want ja morgen zou ik alweer terug zijn. Om even lekker te ontspannen had ik mijn laptop en een film meegenomen dus voor het eten alvast begonnen met kijken.
Tijdens het avondeten raakte ik in gesprek met de eigenaar van het Resort aangezien ik de enige gast was en we tegelijk aan het eten waren was dat wel gezellig. Hij heeft me het een en ander over het Resort verteld van hoe hij het heeft opgebouwd en dat hij de omgeving heerlijk vind. Het blijft toch erg leuk om zulke onverwachte gesprekken met mensen te hebben en het zijn goede tijddonders moet ik zeggen haha!! Door zulke gesprekken gaat de tijd wel lekker snel en was het nog maar even voor ik weer terug zou zijn op Umang. Erg toch eigenlijk dat je mensen en een plek zo kunt missen al is het maar voor 24 uur.

De volgende dag lekker uitgeslapen en na het ontbijt mijn ochtend wandelingetje gedaan. Ergens tijdens mijn wandeling ging m’n telefoon. Was het mijn Umang family die belde om te zeggen dat ze me miste. Zo ontzettend lief en was stiekem ook wel blij dat ik niet de enige was die er last van had, al moet ik zeggen dat het vandaag beter gaat dan gisteren. Misschien ook wel omdat ik wist dat ik vandaag terug gaan maar toch. Na even met iedereen zo goed en zo kwaad als het gaat gekletst te hebben, ben ik me na de warme wandeltocht op gaan frissen in het zwembad. Als die er dan nu toch is en ik nog steeds de enige gast ben moest ik daar nog maar even gebruik van maken vond ik. Na het zwemmen was het alweer bijna tijd voor mijn lunch en dan zou het nog maar even zijn voor ik terug kon naar Umang wat een heerlijke gedachte was dat.
Ik was dan ook erg blij toen N aankwam rijden op zijn motor om me op te halen. Mijn thuiskomst leek wel of ik een hele tijd was weggeweest, maar het was toch echt pas 24 uur. Wel heel leuk en het geeft een goed gevoel dat het gevoel van en naar elkaar voor beide partijen in dit geval in mijn ogen hetzelfde is. En dat werd ook wel bevestigd door de knuffels enz. die ik kreeg van de jongeren en zelfs het personeel.

Kortom het was goed om even wat tijd voor mezelf te nemen, maar wat ben ik ontzettend blij om weer terug te zijn en ben van plan om voorlopig niet meer weg te gaan haha!!!

Liefs, Petri

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Karjat

Mijn reis naar India

Recente Reisverslagen:

15 Mei 2012

1e afscheid

15 Mei 2012

Afscheidsfeestje

15 Mei 2012

Interland Nederland vs India

15 Mei 2012

Kamperen in de keuken

13 Mei 2012

Weer thuis :-D!!!!!
Petri

Actief sinds 26 Feb. 2012
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 35190

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 02 Mei 2014

Zuid Afrika

09 September 2013 - 29 November 2013

Mijn reis naar India deel 2

05 Maart 2012 - 20 Mei 2012

Mijn reis naar India

Landen bezocht: