1 April ook hier!!! - Reisverslag uit Karjat, India van Petri Ouden - WaarBenJij.nu 1 April ook hier!!! - Reisverslag uit Karjat, India van Petri Ouden - WaarBenJij.nu

1 April ook hier!!!

Door: Petri

Blijf op de hoogte en volg Petri

14 April 2012 | India, Karjat

1 april 2012

1 april, ook hier…

Zo daar ben ik alweer, na een tijdje niet geschreven te hebben, dacht ik laat ik de maand april maar eens goed beginnen. Nee hoor dat is een grapje, hoe toepasselijk op 1 april een grapje maken. Ik dacht daar zullen ze hier niets van weten/niets aan doen, nou daar zat ik toch mooi naast. De laatste paar dagen hebben ze het alleen nog maar over dat 1 april eraan gaat komen.
Ik had gehoopt dit jaar over te mogen slaan, maar helaas haha!! Niet dat ik er in Nederland nou zoveel last van heb, maar gewoon het idee. Maar zelfs dat zat er dus niet in!!!

Dus ik was erg benieuwd wat me te wachten zou staan op 1 april. Ik had voor de grap al gezegd dat ik mezelf heel de dag maar op ging sluiten in mijn kamer. Nou dat mocht natuurlijk niet, dit heb ik ook niet gedaan, ik hou zelf maar al te graag van een grapje.

Nou eindelijk was het dan zover voor ze vandaag 1 april, nou ik kan zeggen ze hebben goed hun best gedaan. Er werd met de regelmaat een grapje gemaakt over en weer. Of zoals dat hier met dit weer gewoon mogelijk is heerlijk met water gegooid. Jezelf verstoppen en dan de niets vermoedende persoon op een flinke plens water trakteren.

Zo hebben we gezellig heel de ochtend grappenmakend door gebracht. Zo rond lunchtijd is S gekomen. Die kwam ook gelijk met een grapje binnenvallen dus dat was wel erg leuk. Ze had nog een lekkere taart meegenomen voor de verjaardag van Umang afgelopen zaterdag. Dus werd er nog even een officieel momentje ingebouwd. Er werd nog aan mij gevraagd hoe ik Umang voor mij zou omschrijven in 2 woorden. Nou ik kan je zeggen meer heb ik er ook niet nodig hoor, want Umang is voor mij thuis/familie!! Zo voelt het nog steeds en dat gevoel wordt alleen maar meer. Dat word dus nog wat als ik straks wegga en niet weet wanneer en of ik hier nog een keer terug kom!! Ik ben ontzettend blij dat dat nog ongeveer 6 weken duurt. Dat ik nog zoveel tijd heb om te genieten, maar af en toe schiet dat afscheid toch al wel door m’n hoofd. Zeker op de momenten dat de jongeren hier zeggen dat ik niet weg mag gaan. Dan ben ik echt heel blij dat ik kan zeggen dat het nog weken duurt voor dit het geval zal zijn haha!! Niet alleen voor hun ben ik daar blij om, maar zeker niet in de minste plaats voor mezelf.

Na dit officiële momentje en een klein hapje taart, was het tijd voor de lunch. Na de lunch was het tijd om even het één en ander met S te bespreken. Hoe ik het hier vind, of me dingen opgevallen zijn. Hoe het met de jongeren en mij gaat enz. Erg leuk om zo eens even met haar te praten en mijn ideeën/ manier van handelen uit te leggen en te vertellen. Ik kreeg complimenten van haar over hoe snel ik me had aangepast naar hier en dat ze blij was dat het goed ging met mij en de jongeren onder mij. Toch had ze nog 1 opmerking en daarbij kreeg niet alleen ik op mijn oren, maar iedereen hier en dat was mijn gewicht haha!! Ze vond me te mager worden, nu ben ik wel wat afgevallen dat moet ik toegeven, maar het lang niet zo erg als zij het deed vermoeden. Met als gevolg van deze ‘donderpreek’ naar de jongeren en het keukenpersoneel kreeg een fruitbord op m’n kamer en een wagonlading aan avondeten. Dit heb ik eerst eens even recht gezet, want ze hadden het idee dat ze niet goed voor me zorgde. Nou ik kan echt zeggen dat dit niet het geval is. Ze zorgen juist ontzettend goed voor me, maar door het weer, de lange dagen en het ander soort voedsel heb ik wat gewicht verloren. Dit heb ik ze even goed uitgelegd en ook dat ik gewoon een kleine eter ben, maar dat het zeker niet aan hun ligt.

Na dit gesprek was het tijd voor S om de salarissen van deze maand aan het personeel uit te delen. Ik mocht hierbij zitten en ze om de beurt gaan zoeken en laten komen. Nou ik kan je zeggen dat dit toch weer even een momentje was waarvan ik dacht dat is in Nederland toch ff anders zeg maar haha!! De maandsalarissen liggen hier namelijk zo tussen de 112 en 44 euro per maand. Dan besef je toch wel weer ff hoe goed ik het heb in Nederland. Ik schrok daar best van moet ik zeggen, want deze mensen werken veel uren en dagen voor dit loon. Maar ze stralen van oor tot oor als ze het geld in ontvangst mogen/kunnen nemen. Dat was wel weer heel mooi om te zien moet ik zeggen, maar zo blijven er toch met je neus op de feiten drukkende momenten voorbij komen. En ik maar denken dat ik de meeste al wel had gehad haha!! Nu ben ik toch wel erg benieuwd of er nog meer met mijn neus op de feiten drukkende ervaringen/momenten gaan komen.

Liefs Petri



  • 14 April 2012 - 13:45

    Wouter:

    hallo petri
    het is fijn om te lezen dat het goed met je gaat. ik was al benieuwt om dit te lezen. op de foto's die ik ook heb gezien lijkt mijn de bewoners hele aardige mensen om bij te wonen ook in zo'n huis.
    de hitte 23 tot 38 zo dat lijkt mij best wel heet. maar ik wens je nog veel plezier en warmen dagen hahaha!!!
    groetjes wouter schouw

  • 14 April 2012 - 14:13

    Corrie Van Son:

    Hoi Petri
    Wat fijn om te lezen dat je het daar zo goed naar je zin hebt.
    Probeer er nog zoveel mogelijk van te genieten.
    Je doet daar wel heel veel ervaring op hoe het in andere landen eraan toe gaat.
    En fijn dat je je daar zo thuis voelt.
    Heel veel plezier nog.

    Groetjes Corrie

  • 14 April 2012 - 14:27

    Ineke:

    Leuk om weer iets van je te horen.
    De kids zijn ook erg benieuwd wat je allemaal meemaakt. Het is goed om te horen dat het je goed gaat. Ik zie weer uit naar het volgende verslag.

    Groetjes Ineke

  • 14 April 2012 - 14:28

    Irene:

    Hoi Petri
    Ik heb mijn B diploma gehaald met zwemmen. groetjes Irene

  • 14 April 2012 - 14:29

    Jetze:

    Hoi Petri
    Ik ben vandaag kampioen geworden met de f2! groetjes Jetze

  • 14 April 2012 - 18:30

    Will:

    hoi Petri

    leuk om weer wat van je te horen fijn dat je het goed naar je zin heb
    kijk weer uit naar het volgende leuke verhaal
    veel plezier nog geniet er van

    groetjes Will


  • 16 April 2012 - 13:16

    Jaan:

    Hoi Japje,

    Goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt! Wat ik zo lees, vermaak je je prima. Zo zie je maar dat je toch nog steeds over dingen kan verbazen en dan merk je dat wij het hier in Nederland heel goed hebben!

    Liefs, Jaan

  • 16 April 2012 - 13:53

    Hennie:

    Hoi Petri, Leuk weer wat van jou te lezen! Nog steeds ontdek je nieuwe dingen. Mooi dat jij voor hen het verschil maakt. Nog een goede tijd en dat je nog niet aan je afscheid moet denken wil wel wat zeggen: je zit op je plaats! Hartelijke groeten uit Genderen.

  • 16 April 2012 - 16:27

    Kees Kwetters:

    hoi petri t is fijn te lezen dat t goed met jou gaat en stuur eens wat warmte richting nederland ha ha nou met mij gaat alles prima maar ik mis je zeker wel ik ben en blijf jou vliegende keep groetrjes kees uit genderen liefs en tot gauw

  • 17 April 2012 - 17:43

    Lia:

    Ha Petri, wat mooi om te lezen dat je zoveel meemaakt en zoveel plezier hebt. Voor ons onvoorstelbaar hoe het daar allemaal gaat, maar jij laat het ons "meemaken". Word niet te dun en eet maar lekker (veel) fruit. :)

  • 18 April 2012 - 12:39

    Ninja:

    Hey Petri,

    Leuk om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt daar. Ik ben heel benieuwd naar al je verhalen en foto's als je weer thuis komt. Maar eerst nog even lekker genieten van al die lieve mensen daar om je heen.
    Heeel veeel plezier nog daar!!!

    Liefs mij

  • 18 April 2012 - 20:01

    Matos:

    klinkt weer goed matos!!
    Geniet er nog maar van, voor je het weet is het voorbij!!

  • 23 April 2012 - 19:35

    Aria En Anton:

    Een pracht verhaal om te lezen dat je zo veel dingen mee maakt ook met 1 april dat was nieuw voor jou.

    groetjes van ons en tot ziens
    Anton en Aria Houdoe.

  • 24 April 2012 - 17:39

    Lia En Eline:

    Hoi Petri,

    Echt fijn dat je het zo naar je zin hebt!
    Mis je het voetballen nog niet? :P
    Geniet nog van de tijd dat je daar nog bent!

    Groetjes Lia en Eline

  • 02 Mei 2012 - 21:11

    Vliegendekeep Kees K:

    hoi hoi petri hoe is t ermee hier alles rustig heb je foto,s bekeken volgens mij gezellige leuke mensen t is wel puffen met de warmte zeker je clubje ajax is kampioen geworden mijn club gaat europa in staan nu tweede met nog 1 wedstrijd groetjes van kees kwetters doei tot over n aantal dagen xxx

  • 10 Mei 2012 - 18:48

    Kees :

    hoi petri t is wel indrukwekend wat je daar allemaal doet heb t gelezen mooi hoor zoals jij dat doet daar en t is daar nog lekker warm ook beter als hier in nederland hier giet t de gehele dag door maar ja we doen t er maar mee stuur wat zon richting nederland ha ha groetjes kes en de andere bewoners gtjs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Karjat

Mijn reis naar India

Recente Reisverslagen:

15 Mei 2012

1e afscheid

15 Mei 2012

Afscheidsfeestje

15 Mei 2012

Interland Nederland vs India

15 Mei 2012

Kamperen in de keuken

13 Mei 2012

Weer thuis :-D!!!!!
Petri

Actief sinds 26 Feb. 2012
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 35200

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 02 Mei 2014

Zuid Afrika

09 September 2013 - 29 November 2013

Mijn reis naar India deel 2

05 Maart 2012 - 20 Mei 2012

Mijn reis naar India

Landen bezocht: