Afscheidsfeestje - Reisverslag uit Karjat, India van Petri Ouden - WaarBenJij.nu Afscheidsfeestje - Reisverslag uit Karjat, India van Petri Ouden - WaarBenJij.nu

Afscheidsfeestje

Door: Petri

Blijf op de hoogte en volg Petri

15 Mei 2012 | India, Karjat

10 mei 2012

Afscheidsfeestje!

Het is dan nog wel een week voordat ik wegga hier op Umang (gelukkig!!), maar vandaag toch alvast mijn afscheidsfeestje gevierd. Op deze manier kunnen we er allemaal nog van genieten en is het niet zo’n beladen feestje, maar voor mij misschien nog wel de belangrijkste reden vandaag zijn we voor het laatst als familie compleet. Morgen gaat mijn India moedertje namelijk voor 2 weken naar huis, dus die zie gewoon niet meer. Als we dan toch een afscheidsfeestje gaan doen hoort zij daar toch zeker bij, ze is toch de laatste die mag ontbreken op dit feestje haha!!

Nu is het wel zo dat ik vandaag niet op en top fit ben, met m’n voet nog in de kruidenthee en ben ook een soort van grieperig, maar hoe maakt niet uit dat feestje gaat er komen vanavond, heb er stiekem toch wel zin in (ondanks dat het eigenlijk helemaal niet leuk is)!!

Aan het eind van de middag was ik me aan het klaar maken voor het feestje van vanavond, komt A bij me langs met de traditionele Indiase kleding. Ik mocht kiezen wel een Sari of geen Sari. Ik heb natuurlijk voor de Sari gekozen. Als ik dan toch in Indiase kleding ga, dan ook maar gelijk goed. Ff wat hulp van H in geschakeld, want ja heb geen idee hoe je zo’n lap stof aan moet trekken. Dat is het namelijk 1 grote lap stof.
Na wat kunst en vliegwerk had ik de Sari aan hoor mensen en hup een bindi op mijn hoofd, m’n haar was gedaan en ik was er klaar. Eenmaal buiten werd ik eens goed bekeken en was iedereen tevreden. Ik was goedgekeurd op mijn sieraden na, die moesten natuurlijk wel matchen met mijn Sari. Daar werd dus nog ff snel het één en ander voor uit de kast getrokken. Nog wat make- up erbij en ik was klaar voor het feestje of nou ja klaar het is goed dat het nog week duurt voor ik echt wegga, anders had het toch wel moeilijk geworden. Dus wat dat betreft is dit een prima timing!!!

Nadat iedereen zich had opgefrist en klaar was voor een feestje, zijn we het eerst eens gezellig gaan maken, door even een dansje te maken op de dansvloer. Ik heb niet echt gedanst het was meer rond hinkelen, maar toch iets wat er op leek geprobeerd. Tijdens het dansen mag ons nummer ‘kom pak je lasso’ maar natuurlijk niet ontbreken. Dat is toch wel een beetje het nummer van mij en mijn Umang Family geworden (en dan te bedenken dat het niet mijn favoriet is, maar vanaf nu wel hoor!!) Na lekker gedanst te hebben werden we naar binnen geroepen in de meetingroom. Stond daar een tafel met een grondversiering eromheen met de tekst Thank you Petri! Erbij geschreven. Superlief, maar dat was nog niet alles er was zelfs een taart geregeld. Op de taart stond Big Thank you Petri! Helemaal leuk, dat had ik echt niet verwacht. Ik denk we houden gewoon een leuk klein gezellig feestje met wat muziek en dat is het. Nou echt het was echt al voorbereid haha!! Dat is dan het voordeel als je 9 dagen weggaat op een ‘vakantie’. Ze hadden zelfs allemaal een bedank kaartje gemaakt voor me!! Nu weet ik zeker dat het goed is geweest dat we dit feestje nu doen, anders had ik het niet droog gehouden denk ik zo. Nu was ik vooral overal van aan het genieten in mn Sari. Dat bleef toch ook wel een hoogtepunt er werd met allerlei telefoons, camera’s foto’s van gemaakt haha!! Zelfs op Umang werd ik nu een soort attractie haha!!!
Na de kaartjes gekregen te hebben, vond ik het wel tijd om mijn cadeautje te geven. Ik heb namelijk een collage van foto’s gemaakt van mij met mijn Umang Family. En nu we toch een soort van afscheid aan het nemen zijn leek me dit wel het geschikte moment om het te geven. Nu waren we tenslotte nog compleet.

Na het aansnijden van de taart is het hier de bedoeling dat je stukje taart aan iemand anders als eerste geeft en wie zal ik dat nu toch gegeven hebben… aan mijn India moedertje natuurlijk hoe kon het ook anders! Daarna krijgt dan iedereen wat en ik wilde graag helpen om het klaar te maken het is tenslotte mijn afscheidsfeetje. Maar dat is hier toch nog steeds ten strengste verboden. Helpen dat hoor je niet te doen het is jou feestje dus je hoort te genieten en niet in de keuken te staan. Dus ik werd zoals al zo vaak is gebeurd vakkundig de keuken uit gebonjourd.

Nou ja als ik dan niet mag helpen, dan gaan we gewoon maar alvast een feestje bouwen. Dus er werden wat extra boxen aangesloten en het feestje kon beginnen. Het feestje was nog maar net begonnen, of daar kwam het lekkers al aan. Een heel bord vol met van alles en nog wat (van stukje taart tot chips).
Op deze avond heb ik echt zitten genieten van het feit dat mijn familie ook zo aan het genieten was. Ik kan echt heel blij worden van hun blije gezichten en genieten als ik zie dat zij genieten.

Nadat onze traktatie op was kon het feestje dan echt gaan beginnen en konden de voetjes van de vloer. Of nou ja ik heb een poging gedaan tot voetjes van de vloer, want ja al hinkelend dansen valt niet altijd mee moet ik zeggen. Maar goed het is niet helemaal tegen gevallen, richting het einde natuurlijk nog wat meer foto’s gemaakt en het dansje van ‘kom pak je lasso maar’ opgenomen. Die mag natuurlijk niet meer ontbreken in mijn verzameling foto’s en filmpjes.
En zo na een goed en gezellig feestje te hebben gehad was het nog tijd voor avondeten. Nou moet ik zeggen dat ik nog aardig vol zat van het lekkers dat we eerder op de avond hadden gehad, maar de jongeren lusten nog wel wat, dus daar zat ik dan met heel mijn familie buiten gezellig op de veranda aan het avondeten om 22:30 uur haha!! Moet toch kunnen voor een keertje. Na het avondeten nog de laatste foto’s gemaakt en toen was het toch echt tijd om dit feestje tot een einde te maken en naar bed toe te gaan.

Ik heb nu echt kunnen genieten van mijn afscheidsfeestje het was een superavond om het nu nog met complete familie te vieren!!!

Liefs, Petri

  • 15 Mei 2012 - 18:17

    Engeline:

    Ben erg benieuwd naar de foto met sari ;-). Mijn eerste keer in sari was in een licht roze...werd daar niet echt blij van...rondlopen als een soort zuurstok..;-)..
    Leuk om je leuke verhalen te lezen. Kom maar snel een avondje kletsen als je weer terugbent in ons koude kikkerlandje!

  • 15 Mei 2012 - 19:05

    Petri Den Ouden:

    Hoi Engeline,

    Foto van mij in mijn Sari staan op de site in het fotoboek als het goed is en kom zeker een avondje kletsen als ik terug ben in het koude kikkerlandje!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Karjat

Mijn reis naar India

Recente Reisverslagen:

15 Mei 2012

1e afscheid

15 Mei 2012

Afscheidsfeestje

15 Mei 2012

Interland Nederland vs India

15 Mei 2012

Kamperen in de keuken

13 Mei 2012

Weer thuis :-D!!!!!
Petri

Actief sinds 26 Feb. 2012
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 35171

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 02 Mei 2014

Zuid Afrika

09 September 2013 - 29 November 2013

Mijn reis naar India deel 2

05 Maart 2012 - 20 Mei 2012

Mijn reis naar India

Landen bezocht: