1e afscheid - Reisverslag uit Karjat, India van Petri Ouden - WaarBenJij.nu 1e afscheid - Reisverslag uit Karjat, India van Petri Ouden - WaarBenJij.nu

1e afscheid

Door: Petri

Blijf op de hoogte en volg Petri

15 Mei 2012 | India, Karjat


11 mei 2012


Eerste afscheid

Vandaag mijn eerste afscheid gehad en niet van zomaar iemand. Ik heb vandaag afscheid moeten nemen van mijn India moedertje. Een schat van een mens, die ontzettend goed voor me gezorgd heeft tijdens mijn weken hier in India. Maar naast het feit dat ze zo goed voor me gezorgd heeft heb ik ook ontzettend met haar gelachen.
Ze houdt van grapjes maken en af en toe, of nou ja af en toe eigenlijk altijd wel van ff lekker gek doen. Van gekke dingen in je haren stoppen, mensen aan elkaar vastbinden, tot water/meelgevechten.
Het grappige eigenlijk aan dit hele verhaal is dat we niet met elkaar kunnen communiceren qua taal. Ze spreekt namelijk maar een paar woorden Engels en verder alleen maar Marati. En ik spreek geen Marati, maar toch kon ik haar prima begrijpen, want ja met handen en voeten kom je ook een heel eind.
Ik heb echt van alle momenten met haar genoten. Van het helpen in de keuken, tot wassen in de rivier, maar ook gewoon de stille momenten ’s morgens met een kopje chai of ’s avonds op de veranda. Gewoon naast elkaar of tegenover elkaar zitten en niks hoeven zeggen, maar weten dat het goed is.

Met haar afscheid betekend het wel dat het einde van mijn India avontuur nu wel heel dichtbij begint te komen. Over een week moet nog een keer afscheid nemen, maar dan van de rest van mijn familie (nog maar niet teveel over nadenken). M’n moedertje weggebracht naar het station samen met haar kleinzoon. Onderweg naar het station nog even genoten van het feit dat ik naast haar in de auto kon zitten. Ik denk dat zij hetzelfde gevoel had, want ineens legde ze haar hand op mijn been. Even later toch maar weer eraf haha!! En weer even later pakte ze toch maar weer mijn hand vast. Zo schattig, zit je dan naast zo’n klein lief Indiaas vrouwtje. Op deze momenten kan ik me ook heel klein voelen (dat valt niet mee in dit land hoor met al die kleine mensen en een reus zoals ik haha!!). Op het station afscheid genomen van ze en ze uitgezwaaid tot ik ze niet meer kon zien. Ik moet zeggen dat ik van tevoren dacht dat ik het moeilijker zou vinden, maar op het station ging het eigenlijk best goed. Alleen toen we terug op Umang waren werd het toch wel moeilijk. Toen kwam het besef toch wel dat ik haar gewoon voorlopig niet meer ga zien. Nog wel spreken aan de telefoon, maar dat is toch anders.
Tuurlijk was ik blij om haar te spreken toen ze thuis was aangekomen, niet dat ik veel versta van wat ze zegt, maar gewoon haar stem horen was voor mij voldoende. Voor haar blijkbaar ook, want ze wilde me toch iedere keer horen aan de telefoon en dat terwijl ik maar een paar woorden Marati spreek haha!!

En zo heb ik mijn eerste afscheid er al op zitten, ben benieuwd hoe het volgende afscheid zal gaan. Wordt vervolgd…

Liefs Petri



  • 17 Mei 2012 - 09:45

    De Basjes,:

    Hoi Petri,
    Moeilijk hoor.. afscheid nemen van mensen waar je aan bent gaan hechten. Je weet ook dat je ze voorlopig niet zal zien.
    En telefoneren met je Indiase moedertje zal ook niet meevallen.
    Het aftellen begint nu echt voor je terugreis naar Nederland.
    En heel goede terugreis en tot ziens in Genderen.
    Hart. groet,
    tante Dini en oom Kees.

  • 17 Mei 2012 - 20:03

    Jaan:

    Hoi Japje,
    Ik hoop dat je nog van alles kan genieten nu je afscheid van je familie in Umang dichtbij komt. Hoop dat het weer wat beter met je voet na de tradionele behandeling. Alvast een goede terugreis toegewenst en op het temperatuurverschil in Nederland. Hoop je snel weer te zien en heb genoten van je verhalen en foto's! Je hebt ons mee laten genieten van al je belevenissen. Liefs, Jaan

  • 17 Mei 2012 - 20:49

    Ninja:

    Hoi Petri,
    Ik ben weer helemaal bij gelezen met je verhalen. Die vakantie naar Bombay en Goa klinkt echt super! En al je belevenissen op umang zijn ook weer leuk om te lezen.
    Maar nu afscheid nemen van al die lieve schatjes daar, dat is moeilijk kan ik me voorstellen. Maar wie weet zie je ze weer eens terug.
    En dan op naar huis, dat vinden wij dan weer leuk ;) Ik heb al zin om lekker bij te kletsen, al je verhalen te horen en om je vele mooie foto's te bekijken.
    Maar eerst nog even de laatste dagen daar genieten. Ik wens je nog heel veel plezier!
    Tot snel, liefs mij

  • 20 Mei 2012 - 12:04

    Arja En Rob:

    Welkom in Nederland. Welkom in Genderen. Welkom thuis!!! We hopen dat je een goede reis hebt gehad.

    Tot gauw!

  • 20 Mei 2012 - 21:45

    Kees :

    hoi petri t lijkt me echt moeilijk om afscheid te nemen van mensen waar je zo lang mee samen bent geweest en die je beter bent gaan leren kennen nu weer na ons kikker landje waar t slechte weer weer eens is vind t super van je dat je deze stage goed hebt afgesloten hoop je gauw te zien hier bij al jou lieve bewoners van de kelderstraat gtjs en tot gauw je vliegendekeep kees kw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Karjat

Mijn reis naar India

Recente Reisverslagen:

15 Mei 2012

1e afscheid

15 Mei 2012

Afscheidsfeestje

15 Mei 2012

Interland Nederland vs India

15 Mei 2012

Kamperen in de keuken

13 Mei 2012

Weer thuis :-D!!!!!
Petri

Actief sinds 26 Feb. 2012
Verslag gelezen: 978
Totaal aantal bezoekers 35176

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 02 Mei 2014

Zuid Afrika

09 September 2013 - 29 November 2013

Mijn reis naar India deel 2

05 Maart 2012 - 20 Mei 2012

Mijn reis naar India

Landen bezocht: