Slangenvanger van Umang - Reisverslag uit Karjat, India van Petri Ouden - WaarBenJij.nu Slangenvanger van Umang - Reisverslag uit Karjat, India van Petri Ouden - WaarBenJij.nu

Slangenvanger van Umang

Door: Petri

Blijf op de hoogte en volg Petri

13 Mei 2012 | India, Karjat

14 april 2012


Slangenvanger van Umang

Zo en dan heb je ineens een andere functie hier in het land gekregen. Ik ben nu een soort van slangenontdekker/vanger van Umang. Gisterenmiddag nadat ik teruggekomen was van het Resort en ik op het terrein op mijn gemak met wat jongeren en personeel zat te kletsen zag ik in mijn ooghoek ineens wat bewegen. Ik wist eerst niet goed wat het was, dus om het goed te kunnen zien ging ik wat dichterbij kijken en het bleek een slang te zijn. Maar goed die verdween natuurlijk als sneeuw voor de zon toen we dichterbij kwamen. Ik vond het stiekem wel jammer had best een slang willen vangen dacht ik toen haha!! Niet wetende dat vandaag het ook echt zou gaan gebeuren. De slang bleek met zijn kop boven de grond uit te komen en de boel is te bekijken. Nu ze hier wisten dat die slang er nog zat wilde ze die ook meteen vangen, nou ik wilde daar wel bij zijn. Ik was erg benieuwd hoe ze dat zouden gaan aanpakken.

Nou eigenlijk valt dat slangenvangen best mee als ze niet giftig zouden zijn had ik het misschien ook nog wel mogen/kunnen proberen. Nu mocht ik alleen de foto’s maken haha!! Ook niet erg om te doen hoor, maar goed hoe vang je een slang op Umang. Men nemen een zakje met stinkende kruiden (hoe verrassend er komen hier kruiden aan te pas haha!!). Dan wordt eerst het halve zakje in het gat waar de slang met zijn kop boven de grond kwam gegooid, om dit vervolgens door te spoelen met water. Er komt vooral heel veel water bij kijken. Op die manier wordt er een nieuw gat gemaakt waar ze dan hopen dat de slang uit gespoeld komt. Nu was deze slang wat koppig en eigenwijs, want deze bleef namelijk rustig zitten waar die zat, ondanks dat er een nieuw gat ontstaan was door het water. Nou zijn ze hier niet voor één gat te vangen, dus werd er zwaarder geschut gehaald en werd gewoon de berg grond weggehakt en ja hoor daar lag de ik denk ong. 3 meter lange slang.
Op het gemak even gekeken hoe die erbij lag en van waar we hem het beste konden vangen en ik als fotograaf van vandaag nam mijn positie in om dit momentje natuurlijk vast te leggen op camera.
De speer werd gepakt en na 3 pogingen was het raak en kon de haak om de slang worden gehaakt en kon hij uit zijn verstopplek gehaald worden. Om vervolgens een aantal flinke slagen op zijn kop te incasseren die er dan ook voor zorgde dat ie dood was. En zo vangen ze dus een slang hier. Nu lijkt het heel simpel en snel te gaan, maar ik denk doordat deze slang flink eigenwijs was dat het wel 1,5 uur heeft geduurd voor we hem te pakken hadden. Ik vond het wel super leuk om een keer mee te maken, want er zijn hier wel slangen maar zoveel heb ik er nog niet gezien, laat staan gevangen.

Liefs Petri



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Karjat

Mijn reis naar India

Recente Reisverslagen:

15 Mei 2012

1e afscheid

15 Mei 2012

Afscheidsfeestje

15 Mei 2012

Interland Nederland vs India

15 Mei 2012

Kamperen in de keuken

13 Mei 2012

Weer thuis :-D!!!!!
Petri

Actief sinds 26 Feb. 2012
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 35202

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 02 Mei 2014

Zuid Afrika

09 September 2013 - 29 November 2013

Mijn reis naar India deel 2

05 Maart 2012 - 20 Mei 2012

Mijn reis naar India

Landen bezocht: