Dagje uit! - Reisverslag uit Karjat, India van Petri Ouden - WaarBenJij.nu Dagje uit! - Reisverslag uit Karjat, India van Petri Ouden - WaarBenJij.nu

Dagje uit!

Door: Petri

Blijf op de hoogte en volg Petri

26 Maart 2012 | India, Karjat

24 maart 2012

Dagje op pad

Vandaag was een dag dat ik een soort van uitje heb gehad. De ochtend heb ik nog gewoon op Umang doorgebracht, mede doordat hier alles niet zo snel en op tijd gaat haha!! Deze tijd maar gebruikt om gezellig met het bezoek uit Nederland te kletsen. Ja nu hier dan toch iemand is die dezelfde taal spreekt als mij maak ik daar leuk gebruik van. Aangezien ze vanavond weer weggaat moeten we de tijd nog maar even goed benutten (vond ik), want nu duurt het weer 3 weken voor hier Nederlanders komen. En mijn telefoon doet het ook niet op het moment, dus dan kan ik echt geen Nederlands meer spreken. Ja tenzij ik tegen mezelf ga lopen praten, maar dat was ik toch ook niet van plan haha!! Dat zou rare gezichten en ideeën op kunnen leveren,dus dat doe ik maar niet haha!!

Nou zo rond het middaguur (dacht ik) konden we dan toch voor ons tochtje vertrekken. S wilde mij en het bezoek uit Nederland wel graag het resort laten zien. Ze vind namelijk nog steeds dat ik daar een paar dagen naar toe moet gaan. Van mij hoefde het niet perse, maar nu ik het resort heb gezien vind ik het wel een lekker idee om er een paar dagen naartoe te gaan. Een lekker uitslapen, boekje lezen, even wat extra tijd voor mezelf in bouwen. Nu alleen nog zien wanneer ik dit ga doen haha!!

Na het resort gezien te hebben, was het onderhand wel tijd om terug te gaan en te gaan lunchen. Het was tenslotte al bijna half 3 en we hadden nog 2 kids van Bal Anand/ Umang meegenomen. Die begonnen inmiddels aardig honger te krijgen. Ik heb daar in Nederland al niet snel last van, laat staan dat ik er hier met dat warme weer last van heb haha!!
Na toch wat fruit gegeten te hebben op aandringen van S zijn het bezoek uit Nederland en ik nog even samen op pad gegaan. We wilde eigenlijk naar tempels in de grotten, maar aangezien de auto met chauffeur (die het hele gezelschap gister had gebracht en was blijven slapen en vandaag weer terug zou brengen) de weg niet kent hier kwamen we heel ergens anders uit. Dit was op zich niet heel erg, want het zorgde voor de nodige hilariteit bij ons. Vooral op het moment dat we in de gaten kregen dat we naar iets anders gingen als we dachten/hoopten. Dit was al vrij snel, dus ja toen werd ik toch wel nieuwsgierig waar die ons dan wel naar toe zou gaan brengen. Uiteindelijk zijn we uitgekomen bij het tempetje van Genesh. Na al die moeite die de chauffeur had gedaan op Umang al om erachter te komen waar hij moest zijn, hebben we besloten toch maar even binnen te gaan kijken. Na even binnen te hebben gekeken, wat uitleg te hebben gekregen van de chauffeur en wat foto’s gemaakt te hebben, hadden we het wel weer gezien. We waren klaar om terug te gaan naar Umang.
Maar nu vond de wagen ons uitstapje nog niet lang genoeg. Deze wilde ineens niet meer starten. Een gloednieuwe auto, wat ik nog maar zelden heb gezien hier, maar dat maakt dus niet uit. Na veel pogingen te hebben ondernomen en hulp van ik denk wel 4 man, heeft de chauffeur besloten dat we maar met een tuk-tuk terug naar Umang moesten gaan. Hij zou dan naar een garage in Karjat gaan ofzo. Nou wij op zoek naar een tuk-tuk. Dit werd nog wel klusje, want ja vind maar iemand die Umang kent. Na hulp van een groep mannen (want op zo’n moment wordt je toch wel weer de acttractie van de omgeving zeg maar) iemand gevonden die het wist en daar gingen we in een tuk-tuk op weg naar Umang. Daar moesten we nog even vertellen dat terugreis naar Bal Anand nog wat uitgesteld moest worden vanwege de haperende auto. Nou dat was leverde weer telefoonsessie op, want er werd gelijk druk gebeld naar de chauffeur over hoe en wat. Zonder telefoon zijn de Indiërs hier echt niets. De meeste hebben er zelfs 2 haha!! Ja het blijft een bijzonder land, hoe weinig ze soms ook hebben 1 telefoon hebben ze minimaal haha!!
Nou toen begon het wachten, want ja in dit land gaat niets snel of gemakkelijk, dus was ik best benieuwd hoelang het zou gaan duren dit verhaal. Ik kan nu zeggen dat het uiteindelijk wel mee viel, binnen het uur was de auto gemaakt en weer terug hier op Umang. Toen kon het inladen van de spullen en de kinderen beginnen. Hup zo de koffer van het bezoek uit Nederland op het dak, ondertussen nog even bellen, terwijl hij de koffer op het dak bond. Op het moment dat de auto er klaar voor was bedachten we ineens dat er ook nog kaarten waren voor het bezoek, dus moest er nog net iets langer gewacht worden door het hele gezelschap haha!! Nou 1,5 uur (dit valt echt nog reuze mee, het kan zat gekker) later dan gepland kon het hele gezelschap afreizen naar Chembur en keerde rust weer weder op Umang.
Ik heb wel ontzettend genoten van dit bezoek en ben benieuwd of er nog eens zo’n gezelschap op bezoek komt!
Ik wacht het rustig af!!!

Liefs Petri

  • 26 Maart 2012 - 19:32

    Eline:

    Hoi Petri!

    Wat een leuke verhalen en foto's!
    Je hebt al genoeg meegemaakt daar.
    Heel veel plezier en succes daar nog! Hopelijk lezen we snel weer wat van je.

    Groetjes van de familie Schouten

  • 27 Maart 2012 - 21:22

    Kees Kwetters:

    hoi petri ik lees dat jij van alles hebt gedaan en ook hebt mee gemaakt leuk is dat voor je ga zo door hier in genderen missen we jou nogal op de kelderstraat hoop als je terug komt gauw bij ons langs komt om te vertellen wat je allemaal hebt mee gemaakt t is n ervaring voor je lieve groetjes uit t nu lente achtig genderen doei doei oh ja gdc heeft t weekend gewonnen met 0-4

  • 28 Maart 2012 - 19:46

    Aria En Anton:

    Er is best wat te beleven daar en interesante foto,s groetjes van ons Anton en Aria

  • 29 Maart 2012 - 19:05

    De Basjes:

    Hoi Petri,
    Leuke verslagen schrijf je zeg! en ook leuke foto's wat voor ons wel erg tot de verbeelding spreekt.
    Je krijgt er toch een beter idee van waar je het over hebt. Hier is het na een warme periode van ca. 17 gr. met vandaag maar 10 gr. fris te noemen.
    Anders dan bij jouw zeg, pfff......
    Hartelijk groet en nog een fijne tijd daar.
    de Basje, Alblasserdam.

  • 30 Maart 2012 - 13:51

    Je Mam:

    nou Petri bij jou doet ineens een nieuwe auto het niet, internet valt uit zonder dat je er wat aan kan doen, je mag blij zijn als de telefoon het doet; dan denk je: dat gebeurd in Nederland niet maar niets is minder waar: vandaag uren niet te bereiken geweest met telefoon en internet!!!

  • 30 Maart 2012 - 15:08

    Jamie:

    Hee Petri!

    Jij kan alles erg leuk vertellen! Alsof ik het je hoor vertellen terwijl je naastme in de klas zit:p hihi
    Ik wens je nog veel plezier daar!!:)

    Liefs!

  • 30 Maart 2012 - 16:29

    Oma:

    hoi petri

    ik zie al weer uit naar je volgende
    verhaal zo blijf ik fijn opde hoogte van wat je beleefd

    groetjes opa en oma

  • 01 April 2012 - 11:58

    Arie En Bea De Ruite:

    Beste Petri,
    Een hartelijke groet uit Genderen. Leuk om zo uitvoerig in je verslagen over je te vernemen. Wij wensen je een goede en leerzame tijd toe in India!
    Een hartelijke groet van fam. de Ruiter

  • 01 April 2012 - 12:58

    Ank Van Der Poort:

    Lieve Petri,
    Wat een andere wereld toch dat land India. En wat moedig dat je er naar toe bent gegaan!
    Met veel plezier heb ik net al je verhalen gelezen. Veel plezier de rest van de tijd. En ga ook nog eens dat tochtje met die trein maken! Zo vaak ben je niet in India, toch?!
    Groeten van Ank.

  • 02 April 2012 - 15:44

    Lieve Mensen:

    Het gaat goed met Petri maar zoals het er nu uitziet moeten we nog wel even wachten op nieuwe verslagen van haar. Als het meezit heeft ze a.s. vrijdag pas weer internet. En het blijft altijd de vraag of het dan lukt.

    h.gr. Elly

  • 12 April 2012 - 01:32

    Jaan:

    Hoi Japje,

    complimenten voor je verhalen en je foto`s. Het geeft een goed beeld wat je allemaal zoal meemaakt in India. Ik kijk al uit naar je volgende reisverslag, als internet het weer doet.
    Succes.

    Liefs, Jaan

  • 12 April 2012 - 21:45

    Kees Kwetters:

    hey petri ik lees dat je telefoon niet meer werkt nou dat is niet zo best maar hopelijk komt t gauw weer goed met je mobiel heb gelezen dat je al veel dingen gedaan hebt daar in india volgens mij is t er erg warm maar dart hoort erbij haha hier in nederland is t weer pet regen afwisselend met zon bah maar wat ik zegen wilde jou clubje staat bovenaan heel veel lieve groetjes van uit nederland ook alle bewoners van hier doei tot ziens rkc waalwijk psv 2-1 gisteren gespeeld

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Karjat

Mijn reis naar India

Recente Reisverslagen:

15 Mei 2012

1e afscheid

15 Mei 2012

Afscheidsfeestje

15 Mei 2012

Interland Nederland vs India

15 Mei 2012

Kamperen in de keuken

13 Mei 2012

Weer thuis :-D!!!!!
Petri

Actief sinds 26 Feb. 2012
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 35199

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 02 Mei 2014

Zuid Afrika

09 September 2013 - 29 November 2013

Mijn reis naar India deel 2

05 Maart 2012 - 20 Mei 2012

Mijn reis naar India

Landen bezocht: