Fotograaf zijn voor 2 dagen :D!!! - Reisverslag uit Karjat, India van Petri Ouden - WaarBenJij.nu Fotograaf zijn voor 2 dagen :D!!! - Reisverslag uit Karjat, India van Petri Ouden - WaarBenJij.nu

Fotograaf zijn voor 2 dagen :D!!!

Door: Petri

Blijf op de hoogte en volg Petri

23 Maart 2012 | India, Karjat

19 maart 2012


Met m’n camera in m’n hand ervaar ik echt dit ganse land…

Vandaag zou het een rustig dag worden op Umang. Een maandag zoals iedere maandag dacht ik, maar daar heb ik me toch wel in vergist. Nu denk ik weleens vaker dat er een gewone dag komt en dan loopt het hier toch weer heel anders dan gepland haha!! Het gaat hier dan ook echt van de hak op de tak en weer terug. Nu vind ik het niet erg, maar het is wel grappig om te mee te maken.

Waarom het nu voor mij althans toch een andere dag werd dan ik van tevoren had gedacht, kwam door het feit dat N kwam vragen aan D of ik nog wat foto’s mocht komen maken van de bruiloft van zijn neef.
D heeft gezegd dat het goed was dat ik zou gaan, maar dan moesten er wel een paar jongeren mee (mijn bodyguards haha!!) om ik denk te zorgen dat er niets zou gebeuren.
Ik vond het natuurlijk wel leuk dat N dat kwam vragen. Zo kreeg toch nog iets meer van de bruiloft te zien, dan ik van tevoren had gedacht. Ik vond het wel heel leuk dat ik nog even mocht komen om wat foto’s te maken. Ik was natuurlijk toch best nieuwsgierig naar hoe deze dag van de bruiloft zou verlopen. Ik heb natuurlijk niet alles gezien en meegemaakt (dit hoeft ook niet), maar toch weer meer als ik had verwacht.
Aangekomen in het dorp werd er weer volop muziek gemaakt, maar nu stonden er alleen wat mannen te dansen. Nu wilde ik daar wat foto’s van gaan maken, maar daar kreeg ik de mogelijkheid nog niet voor. Ik bijna meteen ( ik kon nog net even groeten) een huisje in gesleurd. In dit huisje was de bruidegom aanwezig, hij zat voor ik denk een altaartje met een foto van zijn denk ik overleden vader, maar het kan ook een familielid zijn. Ik vond het nog al wat dat ik hier zomaar bij dit moment aanwezig mocht zijn en dat ik er nog foto’s van moest maken ook. Ik snap wel dat ze er graag wat foto’s van willen als ze dan toch iemand kennen met een camera, maar het is wel bijzonder en bijna bezwarend om daar zomaar bij te zijn. Dat ze je dan ook nog toestemming geven om er foto’s van te maken, maakt duidelijk vind ik hoe open deze mensen kunnen zijn. Ze vinden het eigenlijk heel normaal dat je er foto’s van maakt, want ja daarom hebben ze gevraagd of je komt.
Na binnen foto’s te hebben gemaakt en een foto laten maken, want ja N vond dat ik toch ook nog even met de bruidegom op de foto moest gaan haha!!!
Ik voelde me net zo’n reus naast hem. Na de foto’s ben ik naar buiten gegaan en dacht ik dat ik klaar zou zijn voor vandaag. Niets was minder waar, ik moest erbij gaan zitten en wachten tot de bruidegom naar buiten zou komen, want daar moesten natuurlijk ook foto’s van gemaakt worden. Ik kon wel merken aan de dorpelingen dat ik gisterenavond ook al was geweest, want ze groeten allemaal erg vriendelijk en vroegen of ik het leuk had gehad (niet dat ik het verstond, maar gelukkig dat 1 van de jongere het voor mij kon vertalen). Zo vreemd als het gisteren was voor ze, zo normaal lijken ze het nu te vinden, dat er één of andere rare blanke dame aanwezig is bij een bruiloft van hun. Na even gewacht te hebben kwam de bruidegom naar buiten. Weer wat foto’s gemaakt en toen vroeg N of ik ’s avonds nog een keer wilde komen als ze terugkwamen, want dan zou de bruid er ook bij zijn. Afgesproken met hem dat hij D een miss call zou geven en dat ik dan zou komen. Zo gezegd zo gedaan, na de miss call van N ben ik daarheen gegaan met weer dezelfde jongeren. En heb ik wat foto’s van het ‘happy’ koppel gemaakt. Ik had verwacht wel wat blije gezichten te zien, maar niets was minder waar. Het lijkt op de foto’s alsof ze helemaal niet zo blij zijn dat ze getrouwd zijn. Dat ze niet lachen op een foto oké, maar dit straalde ook geen geluk uit moet ik zeggen. Heel apart om te zien, een bruidspaar wat niet blij lijkt te zijn met dit heugelijke feit (voor hun is het misschien ook geen keuze geweest, aangezien ze hier nog uitgehuwelijkt worden).
Nou na alle foto’s te hebben genomen, weer terug gegaan naar huis en zaten mijn dagen als fotograaf erop haha!!

Liefs Petri

  • 23 Maart 2012 - 18:40

    Roos:

    He Peet,

    druk bezig dus. Leuk hoor, je maakt dus van alles mee. Geniet er maar veel van, want de dagen vliegen voorbij zo. Hier is alles goedl Lieke doet t goed en Micha is eeen lieve grote broer. We hebben al veel gewandeld.

    Veel plezier, liefs Roos

  • 23 Maart 2012 - 21:52

    Ninja:

    Hoi hoi,

    Wat maak je toch een leuke en bijzondere dingen mee zeg. Zo te lezen vermaak je je goed en ben je al helemaal ingeburgerd daar ;)
    Ik geniet van je verhalen en van je mooie foto's van dat bijzondere land.

    Heel veel plezier daar met die al die lieve mensen om je heen en met alles dat je mee maakt.
    Liefs mij

  • 24 Maart 2012 - 20:05

    Ineke:

    Wat maak jij toch allemaal mee! Leuk om te lezen. Je bent zo meteen net zo goed als je tante met foto's maken.

    Het bruidspaar had wel prachtige kledij aan!

    Groeten,
    van ons allemaal

  • 02 April 2012 - 21:14

    Lottie:

    Ik zie het al, je doet je bijnaam Japje weer eer aan hahaha! Erg leuk weer om te lezen =)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Karjat

Mijn reis naar India

Recente Reisverslagen:

15 Mei 2012

1e afscheid

15 Mei 2012

Afscheidsfeestje

15 Mei 2012

Interland Nederland vs India

15 Mei 2012

Kamperen in de keuken

13 Mei 2012

Weer thuis :-D!!!!!
Petri

Actief sinds 26 Feb. 2012
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 35194

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 02 Mei 2014

Zuid Afrika

09 September 2013 - 29 November 2013

Mijn reis naar India deel 2

05 Maart 2012 - 20 Mei 2012

Mijn reis naar India

Landen bezocht: