Verjaardag - Reisverslag uit Karjat, India van Petri Ouden - WaarBenJij.nu Verjaardag - Reisverslag uit Karjat, India van Petri Ouden - WaarBenJij.nu

Verjaardag

Door: Petri

Blijf op de hoogte en volg Petri

26 Oktober 2013 | India, Karjat

Verjaardag op Umang 21 oktober 2013


Vandaag 25 jaar geworden hier in India. Ik was gisterenavond nog wel erg benieuwd of ik het gevoel zou hebben jarig te zijn, aangezien het toch een hele andere verjaardag als alle andere verjaardagen hiervoor zou worden. Sowieso natuurlijk zo zonder familie en vrienden, of ja zonder mijn Nederlandse familie. Want ja hoe ik het ook went of keer ik heb mijn verjaardag wel met mijn familie gevierd alleen dan met mijn Umang family!! Maar dat het anders zou zijn als alle andere verjaardagen hiervoor dat wist ik zeker.

Ochtend

’S morgens begon voor mij de dag net als alle anderen dagen om 7:00 uur. Terwijl ik onder de douche stond hoorde ik allemaal gerommel bij mijn deur. Ik kreeg het vermoeden dat ze bezig waren met een versiering of iets in die richting, dus ik bedacht me dat ik maar heel langzaam aan moest doen. Eenmaal klaar hoorde ik ze nog steeds rommelen en dus maar een wasje opgevouwen en toen dacht ik dat ze klaar waren, want ik hoorde niks meer en wilde dus naar buiten lopen, maar er werd hard geroepen dat ik moest wachten. Dus ik weer terug en nog wat gerommeld tot ik te horen kreeg dat ik naar buiten mocht komen haha!! Opgesloten worden in m’n eigen kamer ja je maakt het mee hier haha!! Maar goed toen ik dus naar buiten liep stonden alle kinderen en het aanwezige personeel op dat moment klaar en zetten het happy birthdayin. Nou ik kan je zeggen dan voel je je wel echt jarig hoor en mijn vermoeden klopte met het geluid dat ik had gehoord. Ze hadden inderdaad mijn deur versierd. Na het zingen en alle felicitaties van iedereen in ontvangst te hebben genomen, kreeg ik zelf gemaakte kaarten van de jongens en de meiden kamers en nog een kleinigheidje namens iedereen. Echt super leuk en lief. Naast het kleinigheidje ook nog een stapel kaarten gekregen van andere vrijwilligers of familie uit Nederland. Super bedankt het maakt dat je toch wel echt echt jarig bent, ondanks dat ik niet thuis in Nederland ben. En als kers op de taart ging om net voor 8:00 uur de telefoon en belde ons moedertje op om me te feliciteren. Niet wijs natuurlijk haha om rond 4:00 uur je bed uit te komen en te bellen, maar wel echt super lief en leuk!! Na alle kaartjes gelezen te hebben was het mijn beurt om cadeautjes uit te delen. Ik had voor alle kinderen een kleinigheidje gekocht en na het ontbijt mochten ze dit uitpakken. Ik kan je zeggen de blijheid die van die snoetjes afstraalt als ze iets krijgen al is het nog zo klein is onbetaalbaar!! De cadeautjes vielen in goede aarde (gelukkig!!) en na het ontbijt zijn we voor even over gegaan tot het normale dagritme en is iedereen zijn of haar eigen taak gaan doen. Ja het dagprogramma moest tot dat we weg zouden gaan gewoon doorgang vinden jarig of niet haha! Er moet nog wel gewoon gewerkt worden.

Middag

Ik had met behulp van de directrice en de side-manager bouw geregeld dat we met alle kinderen het personeel naar Karjat Heritage konden gaan om daar de middag door te brengen. Ze hebben bij dit resort namelijk een zwembad, rain-dance (lees een groot sprinklersysteem en flink wat muziek) en een speelveldje/speeltuintje. We zouden daar lunchen en een theetje doen en dan weer richting Umang gaan, maar ja India zou India niet zijn als het niet net iets anders als gepland zou gaan haha!! Ten eerste waren we netjes op zijn Indiaas iets later haha (lees een uur)!! Daarbij was ergens in de communicatie iets niet goed gegaan en hadden ze niet helemaal meer op ons gerekend, niet dat het een probleem was het enige wat ontbrak bij het eten was de kip, maar geloof me dat vond ik niet eens zo erg. Nadat iedereen was gearriveerd en wat had gedronken zijn we ons uit gaan leven in het zwembad (ja op m’n verjaardag in een openluchtbad gezwommen, ik denk dat me dat niet vaak meer zal overkomen. Toch zeker niet zoals dat hier gaat met kleding aan haha!) en de speeltuin voor de lunch en wat genoten ze allemaal en ik daarom dus ook. Na de lunch gebruik van de rain-dance gemaakt waarbij degene die daartoe in staat waren helemaal uit hun dak gingen inclusief het personeel, dat was echt heel leuk om te zien en ze kunnen allemaal ook echt dansen. Ieder op zijn eigen manier, maar toch dansen kunnen ze! Na de rain-dance zouden we een theetje doen en de taart aansnijden, maar goed ja je raad het al ook dit liep anders, want ja de taart was er nog niet. Die werd namelijk gehaald door de directrice en de side-manager maar die waren nog niet terug uit Karjat. Heel handig haha, dus toen maar besloten om aan de thee en een snack te gaan en op Umang de taart aan te snijden. Om eerlijk te zijn vond ik dat eigenlijk net zo leuk. Had het bij Karjat Heritage geweest had het goed geweest hoor begrijp me niet verkeerd, maar thuis is toch leuker en prettiger. Gewoon lekker op m’n vertrouwde stekkie. Dus bij thuiskomst veel later dan gepland natuurlijk en met nog het enige op onthoud werd dan toch de taart aangesneden en werd er op nieuw voor me gezongen. Ik weet niet hoeveel keer ze inmiddels al voor me hebben gezongen, maar nu toch echt voor het laatst geloof ik haha!!

Belofte maakt schuld

Ik had de mensen hier beloofd dat ik op m’n verjaardag een sari zou dragen, maar doordat het gisteren op mijn verjaardag laat was geworden en voor we gegeten hadden enz. was er geen tijd meer voor. Maar ja ze waren het nog niet vergeten dat ik dat had gezegd, dus vandaag een dag na mijn verjaardag als nog in een sari gepakt en opnieuw de taart aangesneden. Aangezien iedereen gisteren vol zat van al het eten en we een late diner hadden, hadden we besloten om vandaag de taart aan te snijden, dus dat was voor hun natuurlijk de kans om me toch in die sari te krijgen. Die kans grepen ze dan ook met beide handen aan haha!


Kortom ondanks dat ik mijn verjaardag niet in Nederland met mijn familie en vrienden heb kunnen vieren en dat het onder andere daardoor toch een ander soort verjaardag is als anders is het er 1 om nooit te vergeten. Ik had nu namelijk de kans om mijn verjaardag met mijn andere familie te vieren en dat was het absoluut waard. Ik heb genoten van deze dag en me echt jarig gevoeld. Het is denk ik wel de meest bijzondere verjaardag en 1 met een gouden randje want om al die blije en vrolijke gezichten van de kinderen en het personeel te zien was goud waard.
En daarbij kan ik nu zeggen dat ik in een korte broek, shirtje en op slippers mijn verjaardag heb gevierd en daarmee ook een verfrissende duik heb genomen in het zwembad, nou ja vooruit zonder slippers maar wel met kleren aan. Ik denk dat ik moet koesteren, want de kans dat ik ooit nog op mijn verjaardag in een openluchtbad zal zwemmen is vrij klein of ik moet hem hier nog een keer vieren je weet tenslotte maar nooit.

Bedanktje

Ik wil iedereen bedanken voor hun kaartjes, telefoontjes, cadeautje dat ik heb gekregen voor mijn verjaardag, wat het nog meer een verjaardag maakte bedankt!!

Tot snel!

Liefs Petri

  • 28 Oktober 2013 - 21:42

    Anton V D Mooren:

    Ik heb met genoegen het verjaarverslag gelezen het was anders dan thuis maar wel gezellig. Het is wel laat maar nog van harte gefeliciteerd van ons. Het ga je goed daar. Tot ziens van tante Aria en oom Anton.

  • 29 Oktober 2013 - 10:53

    Judith Van Horssen:

    Hoi Petri,

    Ook namens de kelderstraat, cliënten en personeel van harte gefeliciteerd met je 25e verjaardag!! Fijn om te lezen dat het je goed gaat in het verre India.
    Ga zo door!

    Lieve groetjes,
    Judith

  • 31 Oktober 2013 - 20:30

    Ben Spijkers:

    Petri, Van harte met jouw verjaardag!
    Geen Foto`s??
    Ben Spijkers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Karjat

Mijn reis naar India deel 2

Weer op reis naar het prachtige, bijzondere India!

Recente Reisverslagen:

26 Oktober 2013

Verjaardag

26 Oktober 2013

Dagje Umang

26 Oktober 2013

Medische wondere wereld

19 Oktober 2013

Dagje uit

02 Oktober 2013

Ganesha festival
Petri

Actief sinds 26 Feb. 2012
Verslag gelezen: 588
Totaal aantal bezoekers 35190

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 02 Mei 2014

Zuid Afrika

09 September 2013 - 29 November 2013

Mijn reis naar India deel 2

05 Maart 2012 - 20 Mei 2012

Mijn reis naar India

Landen bezocht: