Goa!!! - Reisverslag uit Karjat, India van Petri Ouden - WaarBenJij.nu Goa!!! - Reisverslag uit Karjat, India van Petri Ouden - WaarBenJij.nu

Goa!!!

Door: Petri

Blijf op de hoogte en volg Petri

13 Mei 2012 | India, Karjat

29 april – 4 mei 2012

Goa here i come!!!!

29 april
Het was nog even spannend met het boeken van de vlucht enz. of we wel in Goa zouden gaan komen, maar uiteindelijk is het toch gelukt en gaat het vandaag toch echt gebeuren. We gaan Palolem Beach, Goa voor de komende 5,5 dag onveilig maken!! Ik heb er zin ook al weet ik niet wat ik ervan moet verwachten.
Rond de klok van half 11 gaan we richting de luchthaven om zo naar Goa te vliegen voor onze vakantie. Na nog geen 20 minuten rijden waren we al op de luchthaven en hadden we nog ff over om even een hapje te eten voor we moesten gaan inchecken.
Na het inchecken hoefde we niet heel lang meer te wachten voor we het vliegtuig in mochten. Nou dat was ook nog wat hoor moesten we in een bus stappen om naar het vliegtuig te gaan, maar serieus het vliegtuig stond op nog geen 5 meter lopen van de bus haha!! Maar we moesten verplicht in de bus stappen en we reden een rondje om een plantenbak en stopte voor het vliegtuig nog geen 2 meter van onze startplek vandaan. Service is prima, maar je kunt het natuurlijk ook overdrijven haha!!

Na een vlucht van nog geen uur waren we in Goa en wat ziet dat er anders uit. De omgeving is echt heel anders als Karjat of als Bombay. Veel groener moet ik zeggen. Echt een vakantiegevoel kreeg ik zo. Op weg naar het Guesthouse gelijk wat van Goa gezien, het was namelijk een 1,5 uur rijden naar Palolem waar wij zouden verblijven. Onderweg nog een vrachtwagen in de greppel gezien, maar ja zo raar is dat niet met de rijstijl van de Indiërs dat er weleens wat mis gaat haha!!!

Aangekomen in het Guesthouse spullen op de kamer gebracht en zijn we richting het strand gelopen en ik moet zeggen dat ze niet gelogen hebben, want het is inderdaad een prachtig strand. En ze hebben hier ontzettend leuke souvenirs winkeltjes dus ik denk dat ik me de komende dagen wel ga vermaken hier.
De rest van de tijd niet veel meer gedaan alleen even een snelle duik genomen in de zee, want ja als je er dan toch bent moet je daar wel gelijk even gebruik van maken. Na de duik de kamer weer opgezocht en ons klaargemaakt om te gaan eten. Voordat we gingen eten kreeg ik nog een telefoontje van mijn umang family. Ze belde ff om te vragen hoe het allemaal was en wat ik aan het doen was. Het was heerlijk om ze weer ff te horen. Want ja missen doe ik ze toch nog steeds wel. Na bijgekletst te hebben zijn we gaan eten en zo is de eerste dag snel voorbij gegaan en ben ik benieuwd wat Goa ons nog meer gaat bieden.

30 april
Ja en als je dan toch koninginnendag shirtjes hebt moet je die natuurlijk wel dragen op 30 april, dus dat hebben we heel de dag gedaan. Vandaag was echt een relax dagje, lekker heel de dag op strand en in de zee doorgebracht. Normaal is dat niet echt iets voor mij, maar nu vond ik dat toch wel ff lekker moet ik zeggen. Het nadeel van een dagje strand is dat je er wel uit komt te zien als een soort van kreeft haha!! Dat gaat zo snel hier ongelofelijk haha!! Maar ja dan hebben we in ieder geval straks een mooi kleurtje haha!!
Hoe lekker dit dagje zo ook was op het strand weet ik wel dat ik dit niet nog 4 dagen vol ga houden. Wel als we andere plekken gaan opzoeken, maar ik moet toch bezig zijn, maar goed we zullen zien wat het word. Deze dag was in ieder geval super en ik heb genoten van het niks doen en ontspannen!!
Gelijk ook maar leuke foto’s gemaakt van de omgeving, het strand en ons op het strand erbij. ’s Avonds op zoek gegaan naar een tentje om te eten, lopen we op een gegeven langs een restaurant liggen daar gewoon 2 koeien midden in het gangpad van dat restaurant. Nu heb ik die koeien hier in India al op veel rare plekken gezien, maar dit sloeg toch wel alles haha!! Na even rondgekeken te hebben, besloten we om vanavond bij een Italiaans restaurant te gaan eten. Dus ik heb vanavond heerlijk voor het eerst in 8 weken een pizza gegeten, maar ik merk dat ik toch niet meer zo gewend ben aan het eten, want het was toch wel erg veel om op te eten. Ik ben de hoeveelheden niet meer gewend haha!! En zo zat er alweer een dag van mijn vakantie op!!

1 mei
Vandaag op aanraden van de eigenaar van het Guesthouse naar Agonda beach gegaan. Dit strand schijnt nog mooier te zijn dan Palolem beah waar wij verblijven. Eenmaal aangekomen op Agonda beach bleek dit inderdaad wel een prachtig, maar uitgestorven strand te zijn. Er was wel geteld 1 iemand op het hele strand aanwezig. Dat bleek een ontzettend aardige Canadees te zijn. We hebben heel de middag bij hem op zijn veranda doorgebracht en met hem gekletst over van alles en nog wat. Zo vertelde hij dat hij werkzaam is in Afghanistan bij de politie daar, want hij is een politieagent in Canada en hij lijdt nu de mensen in Afghanistan op. Hij doet nog wel meer dingen daar, maar nu was hij op vakantie hier in India. Toch leuk om zo met iemand in gesprek te raken. Laat weer zien hoe leuk het is om te reizen en nieuwe mensen te leren kennen. Hij raden ons aan om nog naar een lagoon 2 à 3 km. verderop te gaan. Dat schijnt ook schitterend te zijn, dus dat hebben we onthouden en daar willen we overmorgen naar toe gaan. Want ja morgen staat de olifantenshower op het programma (vet veel zin in haha!!!). Na zo een middagje ontspannen doorgebracht te hebben en afscheid van de man te hebben genomen. Na eerst met hem afgesproken te hebben om vanavond nog iets te gaan drinken, hebben we hier ook nog maar even een fotoshoot gedaan.
De man had zich aan zijn belofte gehouden en kwam op de afgesproken tijd naar de afgesproken plek om wat te drinken, hebben we hem het spelletje pesten geleerd. Dit waren we namelijk na het eten gaan spelen om zo de tijd tot hij zou komen vol te maken. Hij wilde dit wel leren, dus dat hebben we dan ook maar gedaan. Ik moet zeggen dat hij het snel onder de knie had. En zo werd het een leuke en gezellige afsluiting van een leuke ontmoeting eerder op de dag.

2 mei
Vandaag is het dan zover ik ga een olifant beklimmen en krijg nog een douche van hem ook. Nou ik ben benieuwd hoe dat gaat zijn. Ik heb tenslotte nog niet eerder op een olifant gezeten, laat staan dat ik douche van hem heb gekregen. Eenmaal aangekomen op de plek waar het gaat gebeuren, waren we zo aan de beurt. Wij mochten als eerste en ik mocht als allereerste. Sta je dan boven op een trapje te wachten om op zijn nek te gaan zitten. Wat zijn het toch ongelofelijk grote bak beesten die olifanten zeg. Maar wel ontzettend leuk, stoer en vet om mee te maken. Ik ben dan ook echt ontzettend blij dat we gekozen hebben om dit toch te gaan doen. Het is dan wel 2 uur rijden om hier te komen, maar ik had het zeker niet willen missen. Het is toch wel heel bijzonder om zo’n beest te zitten die je normaal in Nederland alleen in de dierentuin ziet. Ik had een olifant natuurlijk al wel in Karjat langs de weg zien lopen, maar nu ik er zelf echt bovenop heb gezeten is dat toch wel een unieke ervaring. Het was ook helemaal niet eng of raar. Het zat prima moet ik zeggen, viel helemaal niet tegen. Echt ik heb zo genoten van dat moment en gelukkig zijn er genoeg foto’s van dus ik kan nog even bij thuiskomst na genieten!!!
Na het olifantenavontuur nog naar een mooie tempel in de omgeving gegaan, daar wat foto’s gemaakt en met een priester of hoe je zo iemand hier ook noemt gesproken. Die vertelde ons dat we over 6 maanden weer terug zouden komen in India (als dat zou kunnen), maar dan toch niet op de plek die hij zegt hoop, want hij had het over die tempel. Nou die heb ik wel gezien hoor, als ik terug ga naar India dan weet ik toch wel op welke plek dat gaat zijn haha!! Dan ga ik toch mooi op familie bezoek ipv tempelbezoek haha!!
Na de tempel bezocht te hebben zijn we weer teruggereden naar Palolem beach. Ik moet zeggen dat ik wel erg moe was na deze dag. 4 uur in de auto zitten en dan nog het een en ander doen was toch wel vermoeiend. We zijn dan ook maar eerst nog wat gaan rusten op de kamer enzo en wat later gaan eten. Zo zat dag 3 er alweer op, de tijd gaat snel op deze manier.

3 mei
De blue lagoon stond vandaag op het programma een heerlijk rustig watertje waar je rustig kan zwemmen zonder bedolven te worden onder de golven zoals nu iedere keer gebeurde in de zee. Hier hebben we heerlijk een aantal uurtjes samen doorgebracht, want naast wat werknemers was er niemand aanwezig, dat was toch ontspannend moet ik zeggen. Maar op een gegeven moment had ik het wel aardig gezien en was ik blij dat we richting Palolem konden gaan. Ik merk toch dat ik echt een bezige bij ben en het lastig vind om zo een dagje te relaxen. Het is wel goed, maar wel lastig ik ga mezelf op een gegeven moment toch wel vervelen. Het was wel een mooie afsluiter van onze vakantie moet ik zeggen. Het zag er erg mooi en rustgevend uit nu.
Na terugkomst zijn we de winkelstraat maar onveilig gaan maken, want ja met zulke leuke souvenirs winkeltjes moet je toch je eigen ff als echte toerist gedragen en het één en ander inslaan. Nou ik moet zeggen dat dat goed gelukt is, zelfs met het afdingen ging het niet slecht. Nu is het alleen de vraag of we alles mee terug kunnen nemen naar Bombay haha!! Aangezien we niet heel plek in de tas en koffer meer over hadden. Ben benieuwd of het ons gaat lukken, maar goed dat zien we vanavond en anders morgen wel. Nu eerst nog maar lekker gaan eten.
Vanavond weer lekker gegeten en om de vakantie goed af te sluiten vonden we dat we wel een lekker ijsje hadden verdiend. Dus we hebben een heerlijke bananasplit (dit was een ijsje met 3 bollen naar keus en wat fruit onderop) gegeten. En groot dat het ijsje was tsjonge, jonge zeg, maar wel ontzettend lekker zo na 9 weken geen ijs te hebben gegeten haha!!

4 mei
En dan zit de vakantie er alweer op. De dagen zijn snel gegaan. Vanmorgen de laatste spullen ingepakt en toen zijn we buiten de deur gaan ontbijten, want ja het brood zat iedere keer vol kleine mieren dus dat schoot niet op. Daarom maar besloten om laat te gaan eten, dus eigenlijk een soort van te gaan brunchen op het strand. Na terugkomst alles nog gecheckt of we niks vergeten waren en toen was het wachten tot de taxi zou komen om ons naar de luchthaven te brengen. In die tijd heeft de umang family nog een keer gebeld om te vragen hoe het allemaal is in Goa en werd er nog even verteld dat ze me erg miste. Nou dat riep bij mij natuurlijk dat gevoel ook meteen weer op. Het ging wat beter de laatste dagen, maar nu ze dat zo zeiden kwam dat gevoel weer terug. Nu begon ik nog meer te hopen dat het S gelukt was om te regelen dat ik morgen al terug zou kunnen naar Umang ipv. 6 mei. Ik had hier alleen nog niks over gehoord helaas.
Om half 2 met de taxi naar de luchthaven vertrokken, daar toch eerst nog maar even wat gegeten voor we door de douane zouden gaan. Inmiddels hadden we toch wel weer wat honger gekregen en het zou nog wel ff duren voor we weer zouden eten.
Na het eten richtig douane gegaan om zo terug te keren naar Bombay, waar we door het Nederlands echtpaar waar we vorige weekend geslapen hadden opgehaald zouden worden.
We zouden met hun wat gaan eten en dan zou D naar de luchthaven gaan om terug naar Nederland te keren en ik zou eigenlijk richting Chembur gaan om bij S te gaan slapen. Eenmaal op de luchthaven stond het echtpaar al klaar om ons op te vangen. Ze boden me aan om bij hun te slapen zo hoefde ik niet naar een huis waar ik nog niet eerder was geweest ’s avonds in het donker. Ik was blij met hun aanbod en zo kon ik S gelijk ff bellen om te vragen of het goed is dat ik daar bleef slapen en wanneer we naar Umang zouden gaan. Nou het verlossende woord was positief voor mij, want ik mocht inderdaad morgen huiswaarts keren!! Wat was ik blij!!!

En zo zit mijn vakantie er op 1 dag na bijna op en mag ik weer naar huis!!! Het is een geweldige week geweest, maar ik ben stiekem toch ook wel weer heel blij om naar huis te gaan!!!

Liefs Petri

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Karjat

Mijn reis naar India

Recente Reisverslagen:

15 Mei 2012

1e afscheid

15 Mei 2012

Afscheidsfeestje

15 Mei 2012

Interland Nederland vs India

15 Mei 2012

Kamperen in de keuken

13 Mei 2012

Weer thuis :-D!!!!!
Petri

Actief sinds 26 Feb. 2012
Verslag gelezen: 998
Totaal aantal bezoekers 35123

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 02 Mei 2014

Zuid Afrika

09 September 2013 - 29 November 2013

Mijn reis naar India deel 2

05 Maart 2012 - 20 Mei 2012

Mijn reis naar India

Landen bezocht: